00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
SESLİ HABER
10:27
9 dk
HABERLER
11:00
5 dk
HABERLER
12:00
5 dk
HABERLER
13:00
5 dk
HAFTA SONU HALLERI
13:06
114 dk
HABERLER
15:00
6 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:00
5 dk
HABERLER
18:00
6 dk
SESLİ HABER
21:51
2 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
07:00
1 dk
SEYİR HALİ
Ali Çağatay'la Seyir Hali
07:01
119 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
09:00
1 dk
YERİ VE ZAMANI
Güçlü Özgan'la Yeri ve Zamanı
09:05
114 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
11:00
1 dk
DÜNYA HABERİ
Dünyadan öne çıkan başlıklar
11:10
15 dk
PARANIN HAREKETİ
Ekonomide neler oluyor?
11:30
10 dk
ENERJİNİN SEYRİ
Enerji sektöründe öne çıkan başlıklar
11:50
10 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
12:00
1 dk
GÜN ORTASI
Okan Aslan'la Gün Ortası
12:05
85 dk
HABER MASASI
Selin Yazıcı, Aslı Kahveci ve Serkan Baştımar'la Haber Masası
13:30
35 dk
YENİ ŞEYLER REHBERİ
Serhat Ayan'la Yeni Seyler Rehberi
14:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
EKONOMİ PANORAMA
Erdal Kaplanseren'le Ekonomi Panorama
15:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:01
89 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
18:00
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye, 1920
EKONOMİ PANORAMA
Dünya ekonomisinin yörüngesi, artık farklı dönüyor.Dijitalleşme, inovasyon, girişimcilik ve yeni teknoloji.Bizleri neler beklediğini de bilmemiz şart. Değişimin içinde yaşarken, bunları ne kadar takip edebiliyoruz? Erdal Kaplanseren’le Ekonominin Panoraması, her Pazartesi ve Çarşamba saat 15.00’te

Digital Age Tech Summit'te neler konuşulacak? 'Yarının zekası' ne demek?

Erdal Kaplanseren'le Ekonomi Panorama
Abone ol
Kapital Media Direktörü Doğan Terzi, Erdal Kaplanseren'le Ekonomi Panorama'da stüdyo konuğu oldu.
Doğan Terzi, Kapital Media çatısı altında MediaCat olarak yürütülen projelerden bahsetti:
“Sunduğumuz hizmetler arasında MediaCat ön plana çıkıyor. MediaCat, 30 yıldır okurlarıyla buluşan bir dergi. Bu 30 yıllık süre boyunca etrafında genişleyen değerli bağlantılarıyla beraber farklı konuları odağına alan etkinlikler de düzenliyoruz. Bunlardan birisi, kendi alanında dünyanın en büyük 3. etkinliği olan Brand Week Istanbul. CMO Sempozyumu düzenliyoruz. Bu etknilikte pazarlama liderleriyle işin geleceğini konuşuyoruz. Üç yıldır devam ediyor. MediaCat etrafında gelişen bu değerli bağlantıları ve tartışmaları taşıdığımız etkinliklerden birisi de Digital Age Tech Summit. Buna 2007 yılında başladık. Pandemide verdiğimiz ara hariç her yıl gerçekleştiridik. Haftaya bu etkinliğin 16’ncısı gerçekleştirilecek.”
"Yarının zekası" olarak adlandırılan yapay zeka çözümleri ve insan zekasının birleşimi kavramına değinen Doğan Terzi, 16. defa düzenlenecek Digital Age Tech Summit'i şu şekilde tanıttı:
“16 Mayıs’ta Divan Kuruçeşme’de gerçekleşecek Digital Age Tech Summit. Bu sempozyum 2007’de başladığında, daha Apple’ın iPhone’u piyasaya sürmesinin üstünden 1 yıl geçmemişti. Digital Age Tech Summit, bütün dijital dönüşümün, hayatımıza giren kapsamlı inovasyonların kapsamlı bir tanığı ve arşivi niteliğinde. Bu seneki temayı belirlerken de, dijitali ve teknolojiyi odağına alan konulardan son dönemin en çok tartışılan konusu olan yapay zeka çözümleri aklımıza geldi. Özellikle OpenAI’ın açtığı yolda üretken yapay zeka çözümlerine odaklanmak istedik. Digital Age Tech Summit’in bu seneki temasını ‘yarının zekası’ olarak belirledik. Yarının zekası nedir? Yarının zekası, yapay zeka çözümleriyle insan zekası bir araya gelince ortaya çıkan potansiyeli nitelendiren bir ifade aslında. Ne zaman bir şey popülerleşse ki yapay zekada da böyle durum. Üzerinde toz bulutu oluşuyor. Biz de sınırları belirlemek, somut hale getirmek, vakalar üstünden ilerleyerek iş dünyasında ve bireysel kullanıcıda bu çözümlerin neler getirdiğini belirlemek istedik. Konuşmacılarımızdan teknoloji analisti Benedict Davidson’ın çok kritik bir tespiti var. ‘Son 30 yıla baktığımızda bilgisayarların, internetin, akıllı telefonların hayatımıza girmesi gibi yapay zeka çözümleri de bu kadar büyük bir potansiyele sahip’ demişti. Genel bir uzlaşı var fakat tam olarak ne olduğu belli değil. Bizim amacımız da Digital Age Tech Summit misyonuna uygun olarak somut vakalar üzerinden yapay zekanın neleri değiştirdiğini ve yarın neler olabileceğini araştırmak oldu.”
İnsan faktörünün her daim çok önemli olacağının altını çizen Terzi, sempozyumda birçok profesyonel tarafından sektörel ve bireysel olarak yapay zekaya alakası bulunan kritik konular hakkında konuşmalar yapılacağını belirtti:
“Yapay zeka bir fırsat olarak görülüyor. İçinden geçtiğimiz dönem toplu krizler dünyası ve ekonomik daralma olarak tanımlanıyor. Burada bir nebze daha hızlı toparlanmaya yol açabilecek bir fırsat olduğu düşünülüyor. Sanayi devrimine vurgu yaptınız. İnsan gücü her zaman kalacak. Hatta Kapital Media Grup Kurucusu Pelin Özkan’ın MediaCat’teki son yazısında değindiği gibi, yapay zeka kullanımı yetkinlikler ortaya çıkaracak ama bunu insanla yapacak. İnsan gücü çok değerli bu yüzden. İnsanlar, kabiliyetlerini bu yönde artırmaya yönelebilir. Bu bizim de önceliklerimiz arasında. Profesyoneller birçok farklı alandan yaklaşabiliyor. Digital Age Tech Summit’te birçok farklı sektörden profesyoneller oluyor. Bu çözümler sadece üretken yapay zekanın görsel üretmesi üzerinden gitmiyor. Yapay zekanın içerik üretimi, kurumsal iletişimi değiştiriyor, pazarlama iletişimini değiştiriyor, marka-ajans ilişkisine etki ediyor ve hatta ajansların geleceğini totalden değiştirebilir. Ödeme sistemlerini, fiyatlandırmayı, tedariki, envanter yönetimini, e-ticareti, fintech’i vs. değiştirecek. Türkiye’nin de güçlü olduğu ve değerli veriler barındıran alanlar bunlar. Biz burada, daha önce karşılaşılmayan büyük vakalardan bahsedeceğiz. Bunlardan birisi, Birmingham City University’den gelecek olan Hüseyin Şeker hocamız tarafından anlatılacak. Kendisi veri bilimcidir. Değerli veri üzerinden yapay zeka modellerini beslemenin ne kadar kritik olduğunu anlatırken, General Electric ile yürüttükleri bir yapay zeka destekli projenin hikayesini anlatacak. Stratejisi nasıl kuruldu? Eyleme nasıl geçildi? Zorluklar nelerdi? Elde ettikleri çıktılar neler oldu? Bir diğer örneği de Dimitris Vlitas’tan verebilirim. Accenture UK’de yapay zeka ve veri direktörü. Onun özelleştiği konu ise fiyatlandırma problemleri. Ortada bir problem var ve çözülemiyor diye düşünmemek lazım. Bir süreç var. Markalar, yapay zekanın verdiği imkanlarla birlikte bu süreçleri hızlandırabiliyor. Sayın Vlitas’ın vakaları da kâr-zarar optimizasyonu ve fiyatlandırma üzerine kurulu.”
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала