00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
EN ÇOK OKUNAN 5 HABER
09:31
9 dk
HABERLER
11:00
5 dk
HABERLER
12:00
5 dk
HABERLER
13:00
5 dk
HAFTA SONU HALLERI
13:05
114 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
GÜNDEM DIŞI
Serhat Sarısözen'le Gündem Dışı 1. bölüm
16:05
51 dk
HABERLER
17:00
5 dk
GÜNDEM DIŞI
Serhat Sarısözen'le Gündem Dışı 2. bölüm
17:05
54 dk
HABERLER
18:00
5 dk
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
6 dk
YERİ VE ZAMANI
İlköğretimdeki ‘hayalet’ kız öğrenciler
09:06
114 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
11:00
1 dk
DÜNYA HABERİ
Dünyadan öne çıkan başlıklar
11:10
15 dk
PARANIN HAREKETİ
Ekonomide neler oluyor?
11:30
10 dk
ENERJİNİN SEYRİ
Enerji sektöründe öne çıkan başlıklar
11:50
10 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
12:00
1 dk
GÜN ORTASI
Okan Aslan'la Gün Ortası
12:05
85 dk
HABER MASASI
Selin Yazıcı, Aslı Kahveci ve Serkan Baştımar'la Haber Masası
13:30
35 dk
YENİ ŞEYLER REHBERİ
Serhat Ayan'la Yeni Seyler Rehberi
14:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
EKONOMİ PANORAMA
Erdal Kaplanseren'le Ekonomi Panorama
15:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:01
89 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
18:00
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye, 1920
SEYİR HALİ
Ali Çağatay, her sabah Türkiye ve dünya gündemiyle, radyo mikrofonunun başına geçiyor. Son dakika haberleri, gazete manşetleri, köşe yazıları, canlı bağlantılar ve çok daha fazlası bu programda.

Tarım Orman-İş Sendikası'ndan Bakanlığa uyarı: İnsan sağlığını yok sayıyorsunuz

Tarım Orman-İş Sendikası'ndan Bakanlığa uyarı: İnsan sağlığını yok sayıyorsunuz
Abone ol
Tarım ve Orman Bakanlığı’na çağrıda bulunan Şükrü Durmuş, ilgili gıda yönetmeliğinin toplum sağlığını riske attığını iddia ederek, “Bir lobi bastırdı ve tavuk üreticileri miadı dolmuş tavukları nasıl olsa et pahalı diyerek imha etme yerine piyasaya sürecek. Temel sorun çok açık, insan sağlığı yok sayılıyor” dedi.
Radyo Sputnik’te Ali Çağatay’la Seyir Hali programına Tarım Orman-İş Sendikası Genel Başkanı Şükrü Durmuş ve ‘arabunu.com’ kurucusu Serkan Koç konuk oldu.
Tarım Orman Bakanlığı’nın yeni düzenlediği gıda yönetmeliğinin toplum sağlığını riske attığını anlatan Şükrü Durmuş, sorumluların yargı önünde hesap vereceği iddiasında bulunarak miadı dolmuş tavukların sofralarımıza geleceğini söyledi. Girişimci Serkan Koç ise Anayasa Mahkemesi'nin son olarak e-ticaret yasasına ilişkin kararını yorumlayarak, dünyada örneği olmayan bir kanunun çıkartıldığını ve birçok negatif etkilerinin de piyasaya tezahür edeceğini Radyo Sputnik dinleyicileri ile paylaştı.

Şükrü Durmuş: Miadı dolmuş tavuklar piyasaya sürülecek

Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda Kontrol Genel Müdürlüğü’nün ‘lahmacun’ gibi ürünlerin harçlarında kullanılacak malzemelere ilişkin çıkardığı yönetmelikte tekrar düzenlemeye gitti. Bu kararın ‘geri adım’ olarak yorumlanmaması gerektiğini anlatan Şükrü Durmuş, temel sorunların hala var olduğunu söyledi. Şükrü Durmuş, miadı dolmuş tavuk kıymalarının sofralarımıza geleceğini iddia ederek toplum sağlığının yok sayıldığına şöyle açıklık getirdi:
“Bir lobi bastırdı ve tavuk üreticileri miadı dolmuş tavukları nasıl olsa et pahalı diyerek imha etme yerine piyasaya sürecek. Önce geri adım atmış gibi gözükseler de kanuna aykırı bir emirle tekrar düzenlemeye gittiler. Temel sorun çok açık, insan sağlığı yok sayılıyor. Miadı dolmuş tavukların kimyasallar ile kokusunun alınıp kıyma haline dönüştürülerek satılmasına çok tanık olduk. Siz pide yemeye gittiğiniz zaman hangi oranda ne et var diye soruyor musunuz? Kimse sormuyor.”
Şükrü Durmuş, yönetmeliğin içeriğine ek olarak usulünde de problemler olduğu tezini de açıklayarak şu şekilde devam etti:
“Bir başka sorun, bir kurum genel bir uygulama yönetmeliği çıkarıyorsa genel müdürün imzası lazım. Onun imzası yok ise genel müdür muavinleri gereklidir, onların da imzası yok. Kim imzalamış? Daire başkanı Hüseyin Arap. Daire başkanı uygulama yönetmeliğine imza atamaz! Bu da bir aldatmaca. Ben sorumu değilim daire başkanı yanlışlıkla yaptı mı diyecekler? Hayır, başta sorumlu Tarım Orman Bakanı’dır. Ondan sonra Gıda Kontrol Genel Müdürü’dür. Bunlar yargı önünde hesap verecekler. Sayın bakanı uyarıyoruz bu yapılan uygulamalar bu ülke halkına haksızlıktır, toplum sağlığını yok saymaktır.”

Serkan Koç: Dünyada örneği olmayan bir kanun Türkiye’de çıktı

Anayasa Mahkemesi, rekabet koşullarının düzenlenmesine ilişkin çıkartılan yasaya yapılan itirazları reddetti. İlgili kanunun dünyada hiçbir örneği olmadığını ifade eden Serkan Koç, firmalara ciro limiti koyulmasının piyasaya negatif etkileri olacağını şöyle izah etti:

“Bu kanunun amacı rekabeti dengelemek fakat bunu yapmak için bir firmaya ciro limiti koyamazsınız. Kanunun temelindeki en büyük hata Trendyol’a bir ciro limiti koyulması. Firmalar hiçbir şekilde kazanamayacağı bir parayı lisans bedeli olarak ödemek zorunda kalacak. Çok büyük yatırımlar ve reklamlar yapıyorsunuz sonra bir kurum diyor ki siz daha fazla ciro yapmayın. Dünyada örneği olmayan bir kanun Türkiye’de çıktı!”

Devlete ödenecek lisans bedeli oranlarından bahseden Serkan Koç, pazardaki fiyatların daha da çok yükseleceği iddiasında bulunarak şöyle devam etti:
“Türkiye’ye gelecek yabancı yatırımcılar için de negatif bir etki oldu. 45-90 milyar TL arasında ciro yapan firmalar yüzde 10 oranında, 90 milyar TL’yi aşanlar ise yüzde 25 oranında lisans bedeli ödeyecekler. Dolayısıyla Trendyol daha fazla küçülmek zorunda kalacak ve bazı pazarlardan çıkacak. Bu da fiyatların daha da yükselmesine sebep olacak. Bunun yanı sıra, Trendyol çok iyi bir işveren ve birçok işçi de etkilenecektir. Şu anda 200 ile giden bir araba frene köklemesine basmak zorunda kalabilir.”
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала