00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
4 dk
HABERLER
09:00
5 dk
HABERLER
11:00
5 dk
PARANIN HAREKETİ
11:30
9 dk
HABERLER
12:00
5 dk
GÜN ORTASI
12:05
84 dk
HAFTANIN KEYFİ
14:05
44 dk
HABERLER
15:00
5 dk
SPOR BÜLTENİ
15:30
5 dk
HABERLER
17:30
10 dk
HABERLER
18:00
11 dk
HABERLER
19:00
9 dk
EN ÇOK OKUNAN 5 HABER
07:30
7 dk
HABERLER
11:00
5 dk
HABERLER
12:00
5 dk
HABERLER
13:00
5 dk
HAFTA SONU HALLERI
13:05
114 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:00
5 dk
HABERLER
18:00
6 dk
SESLİ HABER
Rusya: Dünya, ABD yüzünden Filistinlileri koruyamadı
21:05
2 dk
SESLİ HABER
Polonya Cumhurbaşkanı Duda'dan 'nükleer silah' açıklaması: 'Hazırız'
21:41
2 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye, 1920
YAŞAM
Türkiye ve dünyadan ilgi çekici yaşam haberleri, toplumsal olaylar, güncel araştırmalar, fotoğraf ve video galerileri.

'Kara Cuma' alışverişine Çin alternatifi: Bekarlar Günü

Abone ol
Özellikle Batılı ülkelerde 'Kara Cuma' ismiyle anılan ve tüketicilere yıl başından önce indirimli alışveriş imkanı sunan geleneğin bir benzeri, Çin'de kasım ayının 11. gününde 'Bekarlar Günü' adıyla kutlanıyor.
Çin'in alışveriş bayramı 'Bekarlar Günü', her yıl kasım ayında yüz milyonlarca kişiyi mağazalara çekiyor. Hem indirimli alışveriş vaat etmesi hem de kasım ayına denk gelmesi nedeniyle 'Bekarlar Günü', ABD başta olmak üzere pek çok batılı ülkede kutlanan 'Black Friday' (Kara Cuma) gününü anımsatıyor.
© AP Photo / Ng Han GuanPeki Bekarlar Günü mü yoksa Kara Cuma mı daha fazla müşteri çekiyor? Verilere bakılacak olursa geçtiğimiz yıl en büyük Bekarlar Günü satıcısı olan Alibaba ve JD.com mağazaları 132.6 milyar dolarlık satış gerçekleştirdi. Söz konusu sayı, kasım ayının ilk iki haftasında söz konusu iki mağazadan yapılan alışverişleri kapsıyor. Adobe'un haberine göre geçtiğimiz yıl Kara Cuma günündeki alışverişler ise toplamda 8.9 milyar dolara ulaşabildi. Siber Pazartesi adı verilen günde de 2021 yılında 10.7 milyar dolar harcandı. Genellikle Kara Cuma ve Noel alışverişlerinin yapıldığı, 1 Kasım'dan 31 Aralık'a kadarki süreçte ise geçtiğimiz yıl 204.5 milyar dolarlık alışveriş yapıldı.
Peki Bekarlar Günü mü yoksa Kara Cuma mı daha fazla müşteri çekiyor? Verilere bakılacak olursa geçtiğimiz yıl en büyük Bekarlar Günü satıcısı olan Alibaba ve JD.com mağazaları 132.6 milyar dolarlık satış gerçekleştirdi. Söz konusu sayı, kasım ayının ilk iki haftasında söz konusu iki mağazadan yapılan alışverişleri kapsıyor. Adobe'un haberine göre geçtiğimiz yıl Kara Cuma günündeki alışverişler ise toplamda 8.9 milyar dolara ulaşabildi. Siber Pazartesi adı verilen günde de 2021 yılında 10.7 milyar dolar harcandı. Genellikle Kara Cuma ve Noel alışverişlerinin yapıldığı, 1 Kasım'dan 31 Aralık'a kadarki süreçte ise geçtiğimiz yıl 204.5 milyar dolarlık alışveriş yapıldı. - Sputnik Türkiye
1/4
Peki Bekarlar Günü mü yoksa Kara Cuma mı daha fazla müşteri çekiyor? Verilere bakılacak olursa geçtiğimiz yıl en büyük Bekarlar Günü satıcısı olan Alibaba ve JD.com mağazaları 132.6 milyar dolarlık satış gerçekleştirdi. Söz konusu sayı, kasım ayının ilk iki haftasında söz konusu iki mağazadan yapılan alışverişleri kapsıyor. Adobe'un haberine göre geçtiğimiz yıl Kara Cuma günündeki alışverişler ise toplamda 8.9 milyar dolara ulaşabildi. Siber Pazartesi adı verilen günde de 2021 yılında 10.7 milyar dolar harcandı. Genellikle Kara Cuma ve Noel alışverişlerinin yapıldığı, 1 Kasım'dan 31 Aralık'a kadarki süreçte ise geçtiğimiz yıl 204.5 milyar dolarlık alışveriş yapıldı.
© AP Photo / Mark SchiefelbeinBekarlar Günü'nün kökeni aslında ticari bir olaya dayanmıyor. 1990'lı yıllarda bir grup Çinli üniversite öğrencisi bekarlığa atfetmek istedikleri bir gün olarak 4 adet 1'in yan yana geldiği (11.11) tarih olan 11 Kasım'ı 'Bekarlar Günü' olarak ilan etti. Söz konusu günde insanlar kendilerini iyi hissettirecek alışveriş ya da benzeri faaliyetlere katılıyorlar.
Bekarlar Günü'nün kökeni aslında ticari bir olaya dayanmıyor. 1990'lı yıllarda bir grup Çinli üniversite öğrencisi bekarlığa atfetmek istedikleri bir gün olarak 4 adet 1'in yan yana geldiği (11.11) tarih olan 11 Kasım'ı 'Bekarlar Günü' olarak ilan etti. Söz konusu günde insanlar kendilerini iyi hissettirecek alışveriş ya da benzeri faaliyetlere katılıyorlar. - Sputnik Türkiye
2/4
Bekarlar Günü'nün kökeni aslında ticari bir olaya dayanmıyor. 1990'lı yıllarda bir grup Çinli üniversite öğrencisi bekarlığa atfetmek istedikleri bir gün olarak 4 adet 1'in yan yana geldiği (11.11) tarih olan 11 Kasım'ı 'Bekarlar Günü' olarak ilan etti. Söz konusu günde insanlar kendilerini iyi hissettirecek alışveriş ya da benzeri faaliyetlere katılıyorlar.
© AP Photo / Mark SchiefelbeinBunu da bir fırsat olarak gören Çinli dev Alibaba, 2009'da 11 Kasım'ı bir günlük alışveriş günü olarak ilan etti. İnternet sitesi ve mağazalarında bu güne özel ekstra indirimli fırsatlar sunan Alibaba'yı diğer markalar ve alışveriş siteleri takip etti. 2017'de ise Alibaba, Bekarlar Günü'nü 24 saatlik bir etkinlik olmaktan çıkarıp 11 günlük bir festivale dönüştürerek, 'Alibaba Küresel Alışveriş Festivali' ismini verdi. Festivali popüler kültürün de bir parçası haline getirmeyi başaran Alibaba, 2019'da düzenlediği festival kapsamında bir gala düzenledi ve Taylor Swift gibi ünlü isimleri ağırladı. 2009'da yalnızca 27 markanın katıldığı Bekarlar Günü alışveriş bayramına geçtiğimiz yıl 290 bin farklı marka 'Bekarlar Günü' adı altında indirim fırsatlarıyla katıldı.
Bunu da bir fırsat olarak gören Çinli dev Alibaba, 2009'da 11 Kasım'ı bir günlük alışveriş günü olarak ilan etti. İnternet sitesi ve mağazalarında bu güne özel ekstra indirimli fırsatlar sunan Alibaba'yı diğer markalar ve alışveriş siteleri takip etti. 2017'de ise Alibaba, Bekarlar Günü'nü 24 saatlik bir etkinlik olmaktan çıkarıp 11 günlük bir festivale dönüştürerek, 'Alibaba Küresel Alışveriş Festivali' ismini verdi. Festivali popüler kültürün de bir parçası haline getirmeyi başaran Alibaba, 2019'da düzenlediği festival kapsamında bir gala düzenledi ve Taylor Swift gibi ünlü isimleri ağırladı. 2009'da yalnızca 27 markanın katıldığı Bekarlar Günü alışveriş bayramına geçtiğimiz yıl 290 bin farklı marka 'Bekarlar Günü' adı altında indirim fırsatlarıyla katıldı. - Sputnik Türkiye
3/4
Bunu da bir fırsat olarak gören Çinli dev Alibaba, 2009'da 11 Kasım'ı bir günlük alışveriş günü olarak ilan etti. İnternet sitesi ve mağazalarında bu güne özel ekstra indirimli fırsatlar sunan Alibaba'yı diğer markalar ve alışveriş siteleri takip etti. 2017'de ise Alibaba, Bekarlar Günü'nü 24 saatlik bir etkinlik olmaktan çıkarıp 11 günlük bir festivale dönüştürerek, 'Alibaba Küresel Alışveriş Festivali' ismini verdi. Festivali popüler kültürün de bir parçası haline getirmeyi başaran Alibaba, 2019'da düzenlediği festival kapsamında bir gala düzenledi ve Taylor Swift gibi ünlü isimleri ağırladı. 2009'da yalnızca 27 markanın katıldığı Bekarlar Günü alışveriş bayramına geçtiğimiz yıl 290 bin farklı marka 'Bekarlar Günü' adı altında indirim fırsatlarıyla katıldı.
© AP Photo / Ng Han GuanBekarlar Günü'nün ardındaki rakamlar akıllara zarar cinsten. Alizila'nın rakamlarına göre geçtiğimiz yıl iki haftalık festival süresince alışveriş yapan kişi sayısı 900 milyonun üzerinde, ki bu Çin nüfusunun yüzde 11'ine tekabül ediyor. Çin'de Şükran Günü, Kara Cuma ve Siber Pazartesi için alışveriş yapanların toplam sayısı ise 180 milyonda kalmıştı.
Bekarlar Günü'nün ardındaki rakamlar akıllara zarar cinsten. Alizila'nın rakamlarına göre geçtiğimiz yıl iki haftalık festival süresince alışveriş yapan kişi sayısı 900 milyonun üzerinde, ki bu Çin nüfusunun yüzde 11'ine tekabül ediyor. Çin'de Şükran Günü, Kara Cuma ve Siber Pazartesi için alışveriş yapanların toplam sayısı ise 180 milyonda kalmıştı. - Sputnik Türkiye
4/4
Bekarlar Günü'nün ardındaki rakamlar akıllara zarar cinsten. Alizila'nın rakamlarına göre geçtiğimiz yıl iki haftalık festival süresince alışveriş yapan kişi sayısı 900 milyonun üzerinde, ki bu Çin nüfusunun yüzde 11'ine tekabül ediyor. Çin'de Şükran Günü, Kara Cuma ve Siber Pazartesi için alışveriş yapanların toplam sayısı ise 180 milyonda kalmıştı.
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала