https://anlatilaninotesi.com.tr/20220730/imamoglu-oyunun-ikinci-perdesi-ankarada-oynaniyor-1059312739.html
İmamoğlu: Oyunun ikinci perdesi Ankara'da oynanıyor
İmamoğlu: Oyunun ikinci perdesi Ankara'da oynanıyor
Sputnik Türkiye
İBB, "İETT Yeni Araçların Filoya Katılması ve İETT Garaj İşlettirme Modeli Değişim Programı Töreni" düzenledi. İmamoğlu burada yaptığı konuşmada, 300 yeni... 30.07.2022, Sputnik Türkiye
2022-07-30T12:15+0300
2022-07-30T12:15+0300
2022-07-30T13:35+0300
politika
ibb
ekrem imamoğlu
metrobüs
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e6/07/14/1058910602_0:104:2000:1229_1920x0_80_0_0_76ae32f3f5c581b5ed1e10c46a905ac1.jpg
Kurtköy Yenişehir Mahallesi'ndeki İETT Garajı'nda, "150 Günde 150 Proje" kapsamında yapılan törene, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, CHP milletvekilleri Gürsel Erol ve Mahmut Tanal, Beylikdüzü Belediye Başkanı Mehmet Murat Çalık, İYİ Parti İBB Meclis Grup Başkanvekili İbrahim Özkan ve İETT Genel Müdürü Alper Bilgili katıldı.Törende konuşan İmamoğlu, İETT'nin temmuz itibariyle toplam 3 bin 324 otobüs, 3 bin halk otobüsü ve 5 bin 460 şoför ile 16 milyon İstanbulluya hizmet verdiğini, envanterin 600'ünün metrobüslerden oluştuğunu söyledi.Bazı riskler alarak ve eleştirilere göğüs gererek halk otobüslerini de aynı renkte hizmet veren bir statüye kazandırdıklarını belirten İmamoğlu, Beylikdüzü'nden Söğütlüçeşme'ye uzanan 52 kilometrelik ve 44 duraklı metrobüs hattında günde 900 bine yakın insanın faydalandığını anlattı.Daha önceki dönemde Hollanda'dan alınan metrobüslerin maliyetinin 1 milyon 250 bin avro olduğunu ileri süren İmamoğlu, "Yani bugünün parasıyla otobüsün tanesi 23 milyon lira. Tam 23 milyon liraya metrobüs alacak bir yönetici, bunun detayına nasıl bakmaz?" dedi.Mevcut metrobüs filosunun büyük bölümünün 10 yıllık araçlardan oluştuğunu aktaran İmamoğlu, "Sefer suresi dolmuş, tabiri caizse artık hizmetini kaliteli veremeyen, istediği kapasitede çalışamayan ve sık sık arıza yapan bir envanteri söz konusu. Genel anlamda metrobüs filomuzun biraz bitkin, biraz yorgun olduğunun farkındayız. Tabii bu can damarı hattımızı kaderine terk edemezdik. İstanbullulara bahaneler oluşturacak bir yönetim de değiliz. Metrobüs hattındaki otobüsleri yenilemek için, özellikle büyük çaba gösterdik. Hemen yaptığımız araştırmalarla -ne hikmettir ki genelde kolay ikna edemiyoruz- ikna ederek, Meclis’ten oy birliğiyle bir borçlanma limiti çıkartarak, 300 yeni otobüsü İstanbul'umuza kazandırmak adına heyecanla yola çıktık iki yıl önce. Buradan oy birliğiyle aldığımız onay oyununun ikinci perdesi meğerse Ankara'daymış, Ankara'da oynanıyormuş. Ve bizim o kredimiz, Cumhurbaşkanlığından hala onay alamadı. Yani şu anda şu yüz 160’ın yanına 300 tane daha katmış olsaydık, biz şu an eskimiş envanteri tümden yenilemiş olurduk. İstanbullular pırıl pırıl, hasarsız, sıkıntısız otobüslerinde, ne yazık ki bizden önceki dönem ihmal edildiğinden eskimiş otobüs filosunu yenilemiş olurdu” diye konuştu.'Ters yön istikamete son vereceğiz'İmamoğlu, alımını yaptıkları araçların tanesinin 7.5 milyon lira olduğuna değinerek, bu araçların ters yönden çalıştığında çok ciddi kaza riskini barındırdığını bildiklerini, zaman içerisinde ters yön istikamet çalışmasına son vereceklerini dile getirdi.Kurtköy Garajı'nda bulunan "İşlettirme Projesi Modeli"ne son verdiklerini belirten İmamoğlu, otobüslerin bakımlarından personel hatlarına kadar pek çok konuda aksaklıklar yaşandığını ifade etti.İETT şoförlerinin durumlarından da bahseden İmamoğlu, "İETT aracı var. Yan yana geçişiyorlar. Otobüs şoförleri birbirine selam veriyor, korna çalıyor ama içinden diyor ki 'Aynı işi yapıyoruz ama aramızda dağlar kadar fark var.' Bu, hakkaniyetli bir durum değil. Bu ülkede taşeron işçi kavramına en büyük bayrağı açıp, mücadele verenin Sayın Kemal Kılıçdaroğlu olduğunu hiçbir zaman unutmayın." ifadelerini kullandı.İmamoğlu, yeni düzenlemeyle kadroya aldıkları çalışanların yılda 4 ikramiye alacağını, haftalık çalışma saatlerinin 45'ten 40 saate düşeceğini belirterek, yemek ücretlerinin olacağını ve yıllık izin günü sayılarının 14'ten 22 güne çıkacağını sözlerine eklediİBB Belediye Başkanı İmamoğlu, konuşmasının ardından İETT bünyesine katılan şoförlerle anı fotoğrafı çektirdi.30 metrobüs eylülde hizmet verecekBugün düzenlenen törenle 100 yeni araç daha metrobüs hattına entegre edildi. Otuz araç daha önceden metrobüs hizmeti vermeye başlamıştı. Kalan 30 yeni metrobüsün ise eylül ayında İstanbullularla buluşacağı kaydedildi.
https://anlatilaninotesi.com.tr/20220228/ibb-baskani-imamoglu-yeni-metrobusleri-test-etti--1054310054.html
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
2022
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
SON HABERLER
tr_TR
Sputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
https://cdn.img.anlatilaninotesi.com.tr/img/07e6/07/14/1058910602_112:0:1889:1333_1920x0_80_0_0_34871762e6880dfaa3390fdc6a7d8cfb.jpgSputnik Türkiye
feedback.tr@sputniknews.com
+74956456601
MIA „Rosiya Segodnya“
ibb, ekrem imamoğlu, metrobüs
ibb, ekrem imamoğlu, metrobüs
İmamoğlu: Oyunun ikinci perdesi Ankara'da oynanıyor
12:15 30.07.2022 (güncellendi: 13:35 30.07.2022) İBB, "İETT Yeni Araçların Filoya Katılması ve İETT Garaj İşlettirme Modeli Değişim Programı Töreni" düzenledi. İmamoğlu burada yaptığı konuşmada, 300 yeni otobüsü İstanbul'umuza kazandırmak adına iki yıl önce heyecanla yola çıktık. Buradan oy birliğiyle aldığımız onay oyununun ikinci perdesi meğerse Ankara'daymış, Ankara'da oynanıyormuş" dedi.
Kurtköy Yenişehir Mahallesi'ndeki İETT Garajı'nda, "150 Günde 150 Proje" kapsamında yapılan törene, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, CHP milletvekilleri Gürsel Erol ve Mahmut Tanal, Beylikdüzü Belediye Başkanı Mehmet Murat Çalık, İYİ Parti İBB Meclis Grup Başkanvekili İbrahim Özkan ve İETT Genel Müdürü Alper Bilgili katıldı.
Törende konuşan İmamoğlu, İETT'nin temmuz itibariyle toplam 3 bin 324 otobüs, 3 bin halk otobüsü ve 5 bin 460 şoför ile 16 milyon İstanbulluya hizmet verdiğini, envanterin 600'ünün metrobüslerden oluştuğunu söyledi.
Bazı riskler alarak ve eleştirilere göğüs gererek halk otobüslerini de aynı renkte hizmet veren bir statüye kazandırdıklarını belirten İmamoğlu, Beylikdüzü'nden Söğütlüçeşme'ye uzanan 52 kilometrelik ve 44 duraklı metrobüs hattında günde 900 bine yakın insanın faydalandığını anlattı.
Daha önceki dönemde Hollanda'dan alınan metrobüslerin maliyetinin 1 milyon 250 bin avro olduğunu ileri süren İmamoğlu, "Yani bugünün parasıyla otobüsün tanesi 23 milyon lira. Tam 23 milyon liraya metrobüs alacak bir yönetici, bunun detayına nasıl bakmaz?" dedi.
Mevcut metrobüs filosunun büyük bölümünün 10 yıllık araçlardan oluştuğunu aktaran İmamoğlu, "Sefer suresi dolmuş, tabiri caizse artık hizmetini kaliteli veremeyen, istediği kapasitede çalışamayan ve sık sık arıza yapan bir envanteri söz konusu. Genel anlamda metrobüs filomuzun biraz bitkin, biraz yorgun olduğunun farkındayız. Tabii bu can damarı hattımızı kaderine terk edemezdik. İstanbullulara bahaneler oluşturacak bir yönetim de değiliz. Metrobüs hattındaki otobüsleri yenilemek için, özellikle büyük çaba gösterdik. Hemen yaptığımız araştırmalarla -ne hikmettir ki genelde kolay ikna edemiyoruz- ikna ederek, Meclis’ten oy birliğiyle bir borçlanma limiti çıkartarak, 300 yeni otobüsü İstanbul'umuza kazandırmak adına heyecanla yola çıktık iki yıl önce. Buradan oy birliğiyle aldığımız onay oyununun ikinci perdesi meğerse Ankara'daymış, Ankara'da oynanıyormuş. Ve bizim o kredimiz, Cumhurbaşkanlığından hala onay alamadı. Yani şu anda şu yüz 160’ın yanına 300 tane daha katmış olsaydık, biz şu an eskimiş envanteri tümden yenilemiş olurduk. İstanbullular pırıl pırıl, hasarsız, sıkıntısız otobüslerinde, ne yazık ki bizden önceki dönem ihmal edildiğinden eskimiş otobüs filosunu yenilemiş olurdu” diye konuştu.
'Ters yön istikamete son vereceğiz'
İmamoğlu, alımını yaptıkları araçların tanesinin 7.5 milyon lira olduğuna değinerek, bu araçların ters yönden çalıştığında çok ciddi kaza riskini barındırdığını bildiklerini, zaman içerisinde ters yön istikamet çalışmasına son vereceklerini dile getirdi.
Kurtköy Garajı'nda bulunan "İşlettirme Projesi Modeli"ne son verdiklerini belirten İmamoğlu, otobüslerin bakımlarından personel hatlarına kadar pek çok konuda aksaklıklar yaşandığını ifade etti.
İETT şoförlerinin durumlarından da bahseden İmamoğlu, "İETT aracı var. Yan yana geçişiyorlar. Otobüs şoförleri birbirine selam veriyor, korna çalıyor ama içinden diyor ki 'Aynı işi yapıyoruz ama aramızda dağlar kadar fark var.' Bu, hakkaniyetli bir durum değil. Bu ülkede taşeron işçi kavramına en büyük bayrağı açıp, mücadele verenin Sayın Kemal Kılıçdaroğlu olduğunu hiçbir zaman unutmayın." ifadelerini kullandı.
İmamoğlu, yeni düzenlemeyle kadroya aldıkları çalışanların yılda 4 ikramiye alacağını, haftalık çalışma saatlerinin 45'ten 40 saate düşeceğini belirterek, yemek ücretlerinin olacağını ve yıllık izin günü sayılarının 14'ten 22 güne çıkacağını sözlerine ekledi
İBB Belediye Başkanı İmamoğlu, konuşmasının ardından İETT bünyesine katılan şoförlerle anı fotoğrafı çektirdi.
30 metrobüs eylülde hizmet verecek
Bugün düzenlenen törenle 100 yeni araç daha metrobüs hattına entegre edildi. Otuz araç daha önceden metrobüs hizmeti vermeye başlamıştı. Kalan 30 yeni metrobüsün ise eylül ayında İstanbullularla buluşacağı kaydedildi.