00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
5 dk
HABERLER
11:00
5 dk
PARANIN HAREKETİ
11:30
8 dk
HABERLER
12:00
5 dk
HABERLER
15:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
12 dk
HABERLER
18:00
10 dk
HABERLER
19:00
11 dk
ARAMIZDAN AYRILANLAR
20:27
7 dk
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
5 dk
HABERLER
11:00
5 dk
HABERLER
12:00
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
18:00
9 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
 - Sputnik Türkiye, 1920
YAŞAM
Türkiye ve dünyadan ilgi çekici yaşam haberleri, toplumsal olaylar, güncel araştırmalar, fotoğraf ve video galerileri.

Künefeden NFT üreten tatlıcı metaverse'te şube açtı

© DHABeyzade, künefeci, NFT
Beyzade, künefeci, NFT - Sputnik Türkiye, 1920, 04.03.2022
Abone ol
Sanal evren metaverse'lerde arazi satın almak her geçen gün yaygınlaşırken, MetaMetric verilerine göre 2021'de dört büyük platformda 501 milyon dolar hacme ulaşan metaverse arazi satışlarının, bu yıl 1 milyar doları bulacağı öngörüldü.
Sanal evren metaverse'lerde arazi satın almak her geçen gün yaygınlaşırken, MetaMetric verilerine göre 2021'de dört büyük platformda 501 milyon dolar hacme ulaşan metaverse arazi satışlarının, bu yıl 1 milyar doları bulacağı öngörüldü. İş dünyasında daha çok moda markalarının ve restoran zincirlerinin öncülük ettiği bu akıma Türkiye'den de bir tatlı restoranı katıldı.
Geçen ay künefe, dolama, baklava gibi tatlıları retro oyunlardan ilham alarak NFT'ye dönüştüren tatlı restoranı, yeni şubesini gerçek dünyadan önce metaverse'te açtı.
Teknoloji trendlerini yakından takip eden küresel birçok marka, gerçek dünyadaki satış ve gelirlerini artırması beklentisiyle metaverse platformlarında bir bir yerini almaya başladı. Daha çok moda markalarının, restoran zincirlerinin ve hazır gıda şirketlerinin liderlik ettiği bu trende, Türkiye'den de bir tatlı restoranı katıldı. Daha önce künefe, dolama, baklava gibi tatlıları NFT'ye dönüştürerek büyük yankı uyandıran tatlı restoranı, Karaköy'deki yeni fiziksel şubesinin açılışını ilk önce metaverse'te yaptı.
Türkiye'de bir ilki gerçekleştirdiklerini vurgulayan Beyzade Künefe Kurucu Ortağı Mahmut Saman, şunları söyledi:
"Geçtiğimiz ay bir döneme damgasını vurmuş retro oyunlardan ilham alarak künefe, baklava, dolama gibi geleneksel tatlılarımızın NFT versiyonlarını üretmiş ve en büyük NFT pazarı OpenSea'da satışa çıkarmıştık. Bu çalışmamız müşterilerimizin çok ilgisini çekti. Dijital trendleri yakından takip eden bir tatlı restoranı olarak müşterilerimize yeni şubemizi önce metaverse'te deneyimleme imkanı sunuyoruz.”

Karaköy'ün sanal versiyonunda gezilebilen künefe sergisi

Müşterilerin OVR platformu üzerinden metaverse'teki tatlı dükkanına ulaşabildiklerini hatırlatan Saman, "Beyzade Künefe'nin yeni şubesini Karaköy'de açmak için hazırlanıyoruz. Bu süreçte artırılmış gerçeklik platformu OVR üzerinde yeni şubemizin metaverse'te bulunan arazisini satın aldık ve tatlı restoranımızı Karaköy'ün sanal versiyonunda, aynı konumda inşa etmiş olduk. Beyzade Künefe'nin metaverse şubesini ziyaret eden müşterilerimiz, platformda künefe çeşitlerinin sergilendiği sanal bir sergi koleksiyonunu gezebilecek, hatta künefe ve diğer tatlı alışverişlerini bile bu sanal şubeden yapabilecek" ifadelerini kullandı.

‘Tüketiciyle etkileşime geçen markaların odağında müşteri deneyimi olmalı’

Blok zinciri teknolojileriyle beraber konuşulmaya başlanan NFT ve metaverse gibi kavramların her sektörden, her ölçekteki marka için geleceğin nasıl olacağına dair büyük ipuçları taşıdığını vurgulayan Mahmut Saman, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı:
"Özellikle doğrudan tüketiciyle etkileşime geçen, perakende ticaret yapan ya da hizmet sektöründe faaliyet gösteren tüm markaların işlerinin odağında müşteri deneyimi olmalı. Bunu yaparken de müşteriyle temas kurulabilecek tüm mecraları, platformları göz önünde bulundurmak gerekiyor. Beyzade Künefe olarak daha önce Alien Invasion, Space Invaders, Pac-Man gibi bir döneme damgasını vuran retro oyunlardan yola çıkarak künefe, baklava, dolama, Antep fıstığı NFT'leri ürettik. Şimdi de bir ilke imza atarak müşterilerimizin karşısına metaverse'te çıkıyoruz. Karaköy'de açılacak yeni şubemizi, sanal evrende deneyimleme fırsatı sunuyoruz. Dijital trendleri yakından takip ederek yalnızca meraklılarının değil, herkesin ilgisini çekebilecek yeni projeleri de hayata geçireceğiz."
Çalışmaya imza atan Volantis Digital Agency kreatif ekibinden Beyza Yüncüoğlu da "Üç boyutlu modelleme tekniklerini OVR platformuyla birleştirerek güzel bir çalışmaya imza attığımızı düşünüyorum. NFT künefe projemizi müşterilerimizle paylaşırken metaverse çalışmalarımızın sürdüğünü de aktarmıştık. Metaverse şubesinin Karaköy'deki yeni Beyzade Künefe şubesinden hemen önce açılması anlamlı oldu" diye konuştu.
Künefe - Sputnik Türkiye, 1920, 10.02.2022
YAŞAM
Künefe NFT oldu
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала