00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
5 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:10
10 dk
PARANIN HAREKETİ
11:30
9 dk
HABERLER
12:00
5 dk
HAFTANIN KEYFİ
14:05
54 dk
HABERLER
15:00
5 dk
SPOR BÜLTENİ
15:30
5 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
13 dk
HABERLER
18:00
11 dk
HABERLER
19:00
10 dk
SESLİ HABER
07:30
9 dk
SESLİ HABER
08:29
2 dk
HABERLER
11:00
6 dk
HABERLER
12:00
6 dk
HABERLER
13:00
5 dk
HAFTA SONU HALLERI
Erdal Kaplanseren'le Hafta Sonu Halleri
13:06
114 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
SESLİ HABER
Rus varlıklarına el konulması konusunda görüş ayrılığı
16:10
2 dk
SESLİ HABER
Bilim insanlarından yeni keşif: Mısır piramitlerinin gizemi çözüldü mü
16:18
1 dk
SESLİ HABER
ABD'den Çin'e tehdit: Rusya ile iş birliğini sürdürmeyin
16:26
1 dk
SESLİ HABER
İngiliz uzman: Ukrayna, Rusya’yı engellemeye çalışırken 2 uçaksavar kaybetti
16:35
2 dk
SESLİ HABER
Sırbistan lideri Vucic: Batı nankör
16:47
2 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:00
1 dk
SESLİ HABER
Ekmeleddin İhsanoğlu’ndan yıllar sonra gelen ‘Bahçeli’ açıklaması
17:09
4 dk
SESLİ HABER
Rusya Maliye Bakanlığı bütçe gelir ve giderlerini açıkladı
17:19
2 dk
SESLİ HABER
Kanser vakaları aşırı kilo ile bağlantılı
17:29
1 dk
SESLİ HABER
Zelenskiy’den İspanya ve Portekiz kararı
17:37
2 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
18:00
1 dk
SESLİ HABER
İngiliz basını Harkov’daki durumu değerlendirdi: Yardımlar zamanında ulaşacak mı?
18:09
2 dk
SESLİ HABER
Parlamentoda alkışlanmıştı: Kanada’dan eski Nazi askeri Hunka kararı
18:17
4 dk
ÖZEL HABER
Türkiye'nin tasarruf tedbirleri karnesi: Başarı şansı var mı?
18:48
4 dk
SESLİ HABER
Rusya'da yeni askeri ekonomi inşa edilecek
20:03
4 dk
SESLİ HABER
TÜİK istatistiklerle aile raporunu açıkladı
20:11
10 dk
SESLİ HABER
Amerikalı diplomat: Moskova ve Pekin'in birleşmesi şaşırtıcı değil
20:28
2 dk
SESLİ HABER
Çinli uzman: Rus ve Çin ilişkileri eşitliğin önemini gösterdi
20:49
2 dk
SESLİ HABER
UEFA'dan EURO 2024 için yeni kural
21:05
4 dk
SESLİ HABER
AB’nin Rus gazına ihtiyacı yeniden kanıtlandı
21:33
3 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Para - hesap makinesi  - Sputnik Türkiye, 1920
EKONOMİ
Türkiye ve dünyadan ekonomi alanındaki güncel gelişmeler, para piyasalarındaki son durum. Kredi kuruluşları değerlendirmesi ve diğer tüm gelişmeler.

Türkiye’de elektrikli araç sayısı artıyor: Araç fiyatları ne kadar?

© AAElektrikli araç
Elektrikli araç - Sputnik Türkiye, 1920, 24.01.2022
Abone ol
Özel
Dünya genelinde hızla yaygınlaşan elektrikli araçların kullanım oranı ve hizmet altyapısı Türkiye’de de artıyor. Peki, Togg’un da yollara çıkmasıyla daha da artması beklenen elektrikli araçlar için Türkiye’nin altyapısı ne kadar hazır? Elektrikli araç fiyatları ne durumda? Uzmanlar, Sputnik için değerlendirdi.
Araçlarda hizmet altyapısı tamamen içten yanmalı motorlar üzerine kuruluyken elektrikli araçların piyasaya çıkmasıyla bu alanda yeni bir sektör doğdu. Elektrikli araçların kullanımının yaygınlaşması için şarj istasyonları ve batarya yatırımları da kritik öne taşıyor.
Türkiye’nin otomobil alanındaki yeni yatırımı Togg da yüzde 100 elektrikle çalışan bir araç olacak. Bu kapsamda Togg’un pazara çıkarken şarj istasyonları altyapısının hazır olacağı da daha önce şirket yetkilileri tarafından vurgulandı. Togg CEO’su Merhmet Gürcan Karakaş, 27 Aralık 2020’de bu alandaki yatırımlarını, “Şarj altyapısı gereksinimleri konusunda çalışmalar tüm paydaşların görüşleri alınarak tamamlandı. Hızlı ve yaygın alt yapı oluşumuna destek için Togg Akıllı ve Hızlı Şarj Çözümleri A.Ş. ile hazırlıklara başladık. 2022 itibarıyla kurulum çalışmalarına başlıyoruz” sözleriyle anlatmıştı.
Sputnik’e konuşan kaynaklar, bu konuda, Togg Akıllı ve Hızlı Şarj Çözümleri şirketinin kendi şarj istasyonu altyapısını kurabileceğini ya da Türkiye’deki mevcut şarj istasyonu altyapısı için bir işletim modeli sistemi oluşturabileceğini ifade etti.

Türkiye’de elektrikli araç fiyatları ne kadar?

Sputnik’e değerlendirmelerde bulunan CARDATA Genel Müdürü Hüsamettin Yalçın da 2021 yılında Türkiye’de 4 bin civarında elektrikli araç satıldığını kaydetti. 2022’de ise 11 bin adet elektrikli araç satılmasını beklediklerini kaydeden Yalçın, “Türkiye, elektrikli araca geçişte en önemli adımı 2022’de atıyor olacak. Yeni modellerin piyasaya girişini ve artan yatırımları bekliyoruz” açıklamasında bulundu. Ancak kayda değer bir sorun ise elektrikli araç fiyatları. CARDATA’nın yaptığı araştırmaya göre, elektrikli araçların Türkiye’de satış fiyatları hayli yüksek seviyede seyrediyor. Bu araştırmaya göre Türkiye’de bazı markaların sıfır kilometre elektrikli araç satış fiyatları şu şekilde:
Renault Zoe 80 kWh Zen Paket (2021) – 550.900 TL
Renault Zoe 80 kWh Zen Paket (2022) – 576.900 TL
MG ZS EV 44.5 kWh Luxury Paket (2021) – 669.000 TL
Hyundai Kona 100 kWh Progressive Paket (2021) – 705.122 TL
Mini Cooper 32.6 kWh Inspired Paket (2022) – 979.785 TL
Hyundai Kona 150 kWh Progressive Paket (2021) – 1.024.287 TL
Skywell ET5 71.98 kWh Premium Plus Paket (2022) – 1.218.000 TL
Mercedes-Benz EQA 350 4Matic AMG Plus Paket (2021) – 1.446.500 TL
BMW iX3 80 kWh Yeni Impressive Paket (2021) - 1.784.900 TL
Jaguar I-Pace 90kWh HSE Paket (2021) – 2.150.591 TL
BMW İX xDrive40 First Edition Sport Paket (2022) – 2.654.900 TL
Mercedes-Benz EQS 580 4Matic Heritage Edition Paket (2021) – 4.207.500 TL
Porsche Taycan Turbo Paket (2022) – 5.180.000 TL
Porsche Taycan Turbo S Paket (2022) – 7.000.000 TL

Yatırımlar artıyor

Zorlu Enerji’nin 2018 yılında kurduğu elektrikli araç şarj istasyonu ağı ZES (Zorlu Energy Solutions) şirketi de bu alanda çalışmalar yürütüyor. Sputnik’e bilgi veren şirket yetkilileri ZES’in 81 ilde 1.000’i aşkın lokasyonda 1.500’e yakın istasyon ile hizmet verdiğini ifade etti. Şirket yetkilileri ZES’in yatırımlarını büyütmeyi ve farklı ülkelerde de elektrikli araç alanına şarj istasyonlarıyla yatırım yapmayı planladığını açıkladı.

‘81 ilde 2.000’e yakın şarj istasyonu hizmet veriyor’

Teknoloji uzmanı Deniz Unay ise Sputnik’e yaptığı değerlendirmede, elektrikli araçların en önemli avantajının kullanıcıya ciddi bir yakıt tasarrufu sağlaması olduğunu ifade ediyor. Elektrikli araçların yüzde 90 oranında enerji verimliliği sağladığını ifade eden Unay, “Elektrikli araçların yakıt tüketen araçlara rağmen daha sessiz çalışması gürültü kirliliğini azaltarak gürültü kirliliğinin neden olduğu fizyolojik ve psikolojik rahatsızlıkların önüne geçeceği düşünülüyor” diye de ekliyor. Unay, ayrıca, Türkiye’deki elektrikli araç sayısı ve altyapı durumuna dair şunları paylaştı:

2021 yılı itibarıyla 81 ilde 2.000’e yakın şarj istasyonu hizmet veriyor. Türkiye Elektrikli ve Hibrit Araçlar Derneği’nin (TEHAD) yaptığı araştırmaya göre 11 firmanın fiilen şarj istasyonu yatırımı bulunuyor. Bu alanda 18 firma ise satış-pazarlama faaliyetlerini sürdürüyor. Türkiye’de elektrikli araç sayısı gözle görünür seviyelere ulaştı, 2011 yılında 500’ün altında elektrikli araç varken, bu sayı 2019 yılında 1.126’ya yükseldi. Bununla birlikte şarj istasyonları sayısı 2011 yılında sadece 15 iken 2020 yılında 2.000’e kadar yükseldi.

Tesla - Sputnik Türkiye, 1920, 24.01.2022
TÜRKİYE
Fatih Altaylı: Tesla Türkiye’ye girdiği anda pişman olur

‘Türkiye’deki tüketiciler elektirikli araçlar konusunda henüz çok kararsız’

Unay, “Rakamlar umut verici olsa da Türkiye’deki tüketiciler elektrikli araçlar konusunda henüz çok kararsız. Henüz kullanıcı davranışı açısından belirgin bir kullanım ve daha sık mesafelerde şarj istasyonları yok” diye de ekledi. Unay, otomobillerdeki ve yakıt fiyatlarındaki artışın elektrikli otomobil kullanımını artırabileceğini ifade ederek, şunları kaydetti:

Türkiye buna benzer bir ekonomik tabloyu 2000’li yılların başında yaşamıştı artan kur ve yakıt fiyatları araçlarda daha ucuz bir yakıt sistemi olan LPG sistemine dönüşü hızlandırmıştı. Bu dönüşüm tüketici açısından ekonomik ve hızlıydı ayrıca tüketici LPG sistemine yapmış olduğu harcamanın faydalarını kısa sürede görebiliyordu. Son dönemlerde oluşan ekonomik belirsizlikler ve elektrikli araçların fiyatları göz önünde bulundurulduğunda böyle bir tercih için biraz zamana ihtiyaç var gibi görülüyor.

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала