00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
5 dk
HABERLER
12:01
5 dk
GÜN ORTASI
12:06
83 dk
YAPAY ZEKA GÜNLÜĞÜ
14:05
55 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
10 dk
HABERLER
18:00
11 dk
HABERLER
19:00
9 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
07:00
1 dk
SEYİR HALİ
Ali Çağatay'la Seyir Hali
07:01
119 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
09:00
1 dk
YERİ VE ZAMANI
Güçlü Özgan'la Yeri ve Zamanı
09:05
114 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
11:00
1 dk
DÜNYA HABERİ
Dünyadan öne çıkan başlıklar
11:10
15 dk
PARANIN HAREKETİ
Ekonomide neler oluyor?
11:30
10 dk
ENERJİNİN SEYRİ
Enerji sektöründe öne çıkan başlıklar
11:50
10 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
12:00
1 dk
GÜN ORTASI
Okan Aslan'la Gün Ortası
12:05
85 dk
HABER MASASI
Selin Yazıcı, Aslı Kahveci ve Serkan Baştımar'la Haber Masası
13:30
35 dk
HAFTANIN KEYFİ
Serhat Ayan'la Haftanın Keyfi
14:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
SPOR BÜLTENİ
Öne çıkan spor başlıkları
15:30
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:01
89 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
18:00
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Gündem dışı - Sputnik Türkiye, 1920
GÜNDEM DIŞI
Gündelik koşuşturmacada gözden kaçanlar; bilimden sanata, tiyatrodan sinemaya, seyahat alternatiflerinden modaya, festivallerden konserlere her şey Serhat Sarısözen’le Gündem Dışı’nda.

Doç. Çevikel: Gazeteler rekabette dijital platformlara yenilmeye mahkumlar, zaten yeniliyorlar da

Doç. Dr. Çevikel: Gazeteler, rekabette dijital platformlara yenilmeye mahkumlar, zaten yeniliyorlar da
Abone ol
Doç. Dr. Çevikel, “Gazetelerin, dijital reklam pastasından aldığı pay şu an yüzde 5’in altında. Gazeteler, bu rekabette dijital platformlara yenilmeye mahkumlar, zaten yeniliyorlar da” dedi.
Galatasaray Üniversitesi öğretim üyesi Doç. Dr. Tolga Çevikel, Serhat Sarısözen’le Gündem Dışı’nda stüdyo konuğuydu.
Uğur Mumcu Araştırmacı Gazetecilik Vakfı yayınlarından çıkan ‘Dijital Çağda Gazeteciliğin Krizi ve Finansmanı’ kitabında gazeteciliğin mevcut durumdaki sorunlarını ele alan Doç. Dr. Tolga Çevikel, Gazetecilik yapısal bir krizle karşı karşıya. Gazetelerin gelir üretememe ya da giderek daha az gelir elde etme durumu 2007’de başladı. 2008’de de sektör küçülmeye başladı. Gazetelerin küçülmesi 2008’den bu tarafa her yıl giderek artan bir süreç, bu durum devam edecek” diye konuştu.

‘Gazetecilikteki mevcut kriz reklam kaybıyla ilgili’

İnternet, gazetelerin reklam gelirlerini çarpıcı bir biçimde düşürüyor. Gazetelerin dijital reklamlardan elde ettikleri reklam gelirleri, basılı mecralardan kaybettikleri reklam gelirlerini karşılayamıyor” şeklinde konuşan Çevikel, şöyle devam etti:
“Gazetecilikteki mevcut kriz, reklam kaybıyla ilgili. Bu kriz, gelip geçici bir trendden kaynaklanmıyor ve geri çevrilmesi mümkün gözükmüyor. Artık gazeteler birbiriyle rekabet etmiyor. Gazetelerin dijital dünyada daha ciddi rakipleri var. Gazeteler, platformlarla yani arama motorları ve sosyal medya şirketleriyle rekabet ediyorlar. Gazeteler, bu rekabette şu an kaybeden konumdalar. Google ve Facebook dijital reklam pastasının yüzde 70-75’ini alıyor. Gazetelerin, dijital reklam pastasından aldığı pay şu an yüzde 5’in altında. Gazeteler, bu rekabette dijital platformlara yenilmeye mahkumlar, zaten yeniliyorlar da.”
“Gazetelerin gelirlerini arttırmaları için şu an için iki yöntem var” diyen Çevikel, şunları söyledi:
“Bunlardan biri ‘ödeme duvarı’ yani ödeme yapmadan gazetenin içeriğine kısmen ya da tamamen ulaşılamaması; diğeri de okurlardan bağış desteği alınması… Ödeme duvarı yönteminin başarılı olmasının ön koşulu, kaliteli ve özgün içerik üretiyor olmanız ve insanların karşılığında ödeme yapma niteliğine sahip haberleri üretebilmeniz.”
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала