Dünya haritası - Sputnik Türkiye
DÜNYA
Rusya, ABD, Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından son dakika haberleri, analizler ve özel dosyalar.

NASA Başkanından Venüs’te yaşam belirtilerinin bulunmasına övgü

© Elvele Images / AlamyVenüs
Venüs - Sputnik Türkiye
Abone olTelegram
Amerikan Uzay ve Havacılık Dairesi (NASA) Başkanı Jim Bridenstine, Venüs’ün atmosferinde fosfin gazının bulunmasını övgüyle karşıladı.

NASA Başkanı Jim Bridenstine, İngiliz ve ABD’li bilimcilerin Venüs’ün atmosferinde fosfin gazı keşfetmelerini övgüyle karşıladı.

Cardiff Üniversitesi (İngiltere) ile Massachusetts Teknoloji Enstitüsü'nden (ABD) bilimcilerin Venüs gezegeninin atmosferinde, olası yaşam belirtisine işaret eden muhtemelen biyolojik kökenli fosfin maddesini keşfetmelerini Twitter hesabından yaptığı bir paylaşımla değerlendiren Bridenstine, şu ifadeleri kullandı:

“Venüs’te yaşam? Anaerobik biyolojinin bir yan ürünü olan fosfinin keşfi, dünya dışı yaşamın var oluşunun lehine ikna edici gerekçelerin oluşturulmasındaki en önemli gelişmedir.”

NASA Başkanı, ‘Venüs’e öncelik verme zamanının geldiğini’ de sözlerine ekledi.

Renksiz ve çok zehirli bir gaz olan fosfin, Dünya’da oksijene ihtiyaç duymayan anaerobik mikroorganizmalar tarafından üretiliyor. Geçen yıl Güneş dışı gezegenlerin atmosferlerinde fosfin arayışı, olası bir yaşama işaret edebilecek bir çalışma olarak önerilmişti.

Haber akışı