00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
5 dk
HABERLER
11:00
5 dk
HABERLER
12:02
5 dk
HABERLER
13:00
5 dk
HABER MASASI
13:30
35 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
11 dk
HABERLER
18:00
11 dk
MÜZİĞİN EFSANELERİ
18:32
5 dk
HABERLER
19:00
8 dk
MÜZİĞİN EFSANELERİ
19:34
12 dk
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
6 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
Dünyadan öne çıkan başlıklar
11:10
15 dk
PARANIN HAREKETİ
Ekonomide neler oluyor?
11:30
10 dk
ENERJİNİN SEYRİ
Enerji sektöründe öne çıkan başlıklar
11:50
10 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
12:00
1 dk
GÜN ORTASI
Fahiş fiyatlar ve alınması gereken tedbirler
12:05
85 dk
HABER MASASI
Selin Yazıcı, Aslı Kahveci ve Serkan Baştımar'la Haber Masası
13:30
35 dk
YENİ ŞEYLER REHBERİ
Serhat Ayan'la Yeni Seyler Rehberi
14:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
15:00
1 dk
EKONOMİ PANORAMA
Erdal Kaplanseren'le Ekonomi Panorama
15:05
55 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
16:00
1 dk
EKSEN
Ceyda Karan'la Eksen
16:01
89 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
17:30
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
18:00
1 dk
HABERLER
Saat başı başlıkları
19:00
1 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Dünya haritası - Sputnik Türkiye
DÜNYA
Rusya, ABD, Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından son dakika haberleri, analizler ve özel dosyalar.

Ombudsmandan hızlı tren raporu: Emniyet kemeri korumaz

© AAYüksek Hızlı Tren, YHT
Yüksek Hızlı Tren, YHT - Sputnik Türkiye
Abone ol
Kamu Denetçiliği Kurumu (Ombudsman), vatandaşın talebi üzerine hızlı trenlerde emniyet kemeri kullanılıp kullanılamayacağını araştırdı. Hazırlanan raporda "Saatte 255 km gibi yüksek hızlarda oluşan bir kazada emniyet kemerinin yaratacağı etkinin daha kötü yönde olacağı" belirtildi.

Ombudsman'ın Meclis'e sunduğu 2019 yılı raporunda, kemer talebiyle ilgili yapılan incelemede, "Büyük bir kaza durumunda, özellikle emniyet kemeri bağladıkları için yolcuların yaralanmalara karşı daha savunmasız kaldığı ve tehlikeden kaçamadıklarının gözlemlendiği, yapılan çalışmalarda emniyet kemerinin takılmasından ziyade tren kazası sırasında yolcuların güvenliğini arttırmak için geliştirilmiş koltuk tasarımının daha etkili olduğu sonucuna varıldığı" belirtildi.

Hürriyet gazetesinden Turan Yılmaz'ın haberine göre; Ombudsman'ın görevlendirdiği 3 kişilik bilirkişi heyeti de kaza olmamasına yönelik gerekli önlemlerin alınmasının, yüksek hızlarda çok da fayda sağlaması beklenmeyen emniyet kemeri uygulamasından daha önemli olduğunu belirtti.

'Öncelikle kazaları önlemek gerek'

Heyet, "Demiryolu araçlarının ve hatlarının tam anlamıyla güvenlik, sinyalizasyon ve kontrol sistemleri ile donatılmasıyla, kaza oranının hemen hemen sıfır seviyelerine düşeceği ve bu durumun yolcu emniyeti için getirisinin yanında yüksek riskleri olan uygulamaların tartışılmasını sona erdireceği” değerlendirmesini yaptı.

Ombudsman’ın raporunda da bütün bu tespitlere dikkat çekilerek şöyle denildi:

"Yüksek hızlı araçlarda emniyet kemeri gibi insan vücudunu koltuğa bağlayan sistemlerin yolcuya faydası olması olasılığının çok düşük olduğu, saatte 255 km gibi yüksek hızlarda oluşan bir kazada emniyet kemerinin yaratacağı etkinin daha kötü yönde olacağı, bu bakımdan hızlı trenlerde emniyet kemerinin yolcuların sağlığını bir kaza sırasında korumaktan ziyade hasar verici nitelikte olduğu hususları göz önüne alındığında trenlere ve hızlı trenlere emniyet kemeri konulması talebinin ilgili idare tarafından reddedilmesinde hukuka aykırılık tespit edilememiştir.”

Dayanıklı koltuk önerisi

Ombudsman raporunda, yolcu güvenliğinin sağlanması açısından vagon iç döşemesinde bazı iyileştirmeler yapılarak yolcunun çarpışma anında vagon içerisinde en az zarar görmesi ve kinetik enerjisinin kontrollü biçimde sönümlenmesine yönelik önlemler alınması gerektiğine vurgu yapılarak, “Ayrıca darbeye karşı dayanımlı koltuk üretimi hususunda düzenli olarak ve hassasiyetle çalışmalar yapılması gerektiği” kaydedildi.

Ombudsman bu konularda TCDD’ye tavsiyelerde bulunma kararı da aldı.

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала