00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
HABERLER
07:00
5 dk
HABERLER
09:00
5 dk
HABERLER
11:00
5 dk
DÜNYA HABERİ
11:10
11 dk
PARANIN HAREKETİ
11:30
10 dk
HABERLER
12:00
6 dk
HABERLER
15:00
4 dk
HABERLER
16:00
5 dk
HABERLER
17:30
12 dk
HABERLER
18:00
11 dk
HABERLER
19:00
11 dk
HABERLER
07:00
6 dk
HABERLER
09:00
5 dk
HABERLER
11:00
5 dk
HABERLER
12:02
4 dk
HABERLER
16:00
6 dk
HABERLER
17:30
12 dk
HABERLER
18:00
10 dk
SESLİ HABER
‘Saldırı, ülkedeki birlik beraberliği pekiştirdi’
20:23
2 dk
DünBugün
Geri dön
Adana107.4
Adana107.4
Ankara96.2
Antalya104.8
Bursa101.4
Çanakkale107.2
Diyarbakır89.6
Gaziantep104.3
Hatay106.1
İstanbul97.8
İzmir91.0
Kahramanmaraş92.3
Kayseri105.5
Kocaeli90.2
Konya88.6
Malatya106.0
Manisa101.0
Mardin92.2
Ordu99.6
Sakarya90.2
Samsun107.7
Sivas104.2
Şanlıurfa95.3
Trabzon102.4
Van88.0
Dünya haritası - Sputnik Türkiye
DÜNYA
Rusya, ABD, Avrupa ve Ortadoğu başta olmak üzere dünyanın dört bir yanından son dakika haberleri, analizler ve özel dosyalar.

BTS Genel Başkanı Bektaş: Almanlara emanet edilen bir demiryolu Türkiye’nin hayrına olmaz

© AA / Hüseyin YıldızTren yolu
Tren yolu - Sputnik Türkiye
Abone ol
Birleşik Taşımacılık Sendikası Genel Başkanı Hasan Bektaş, Türkiye'deki demiryolları sisteminin Almanya'nın mali ve teknolojik desteğiyle modernize edileceği iddiasıyla ilgili olarak değerlendirmelerde bulundu. Bektaş, "TCDD'nin şu anki sorunlarını Almanlar gideremez" dedi.

Tren yolu - Sputnik Türkiye
EKONOMİ
Der Spiegel: Türkiye, demiryolları için Almanya'dan destek istiyor
İddialara göre Türkiye, öncelikle yeni hızlı tren hatlarının açılması için uluslararası Alman şirketi Siemens başkanlığındaki bir konsorsiyumla çalışmayı planlıyor.

Gazete Duvar'dan Serkan Alan'ın haberine göre, BTS Genel Başkanı Hasan Bektaş'a göre Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) ile Alman şirketlerinin birlikte çalışması, demiryolu alanındaki özelleştirmeleri hızlandıracak. Bektaş, "Almanlara emanet edilen bir demiryolunun Türkiye'nin hayrına olacağını düşünmüyorum. Onlar buraya para kazanmak için geleceklerdir ve demiryollarındaki özelleştirme artacaktır" diye konuştu.

‘BİRİNCİL YAPILMASI GEREKEN HIZLI TREN DEĞİL'

Almanya'daki demiryolu sisteminin özelleştirme üzerine kurulu olduğunu belirten Bektaş'a göre Almanya'da yapılan uygulamalar Türkiye'ye bire bir uygun değil. Türkiye'deki demiryolları sisteminin durumunun iyileştirilmesi için gerekli insan gücüne ve teknolojiye sahip olunduğunu belirten Bektaş, şöyle konuştu.

"TCDD'nin şu anki sorunlarını Almanya gideremez. Bizim ülkemizdeki birincil yapılması gereken şey hızlı tren değil. Bunu söylerken hızlı tren olmasın gibi bir yerden hareket etmiyoruz. Mevcut hızlı tren sistemini işletemiyoruz. 2002 yıllarında inşaatı başladı, 2007'de hizmete açıldı ama sadece Ankara- Konya ve Ankara Eskişehir hızlı tren formatında çalışabiliyor. İstanbul'a henüz tam anlamıyla gelmedi. Pendik'e kadar geldi fakat büyük bir bölümü eski konvasiyonel hatlar üzerinden çalışıyor. Almanya'daki sistemin devreye girmesi bizim hızlı trenle ilgili sorunlarımızı çözmeyecektir."

 

Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала