Yılın Astronomi Fotoğrafçısı Yarışmasının finalistleri - Sputnik Türkiye
MULTİMEDYA
Politika, uluslararası ilişkiler, bilim, magazin, tarih, sanat gibi farklı alanlarda hazırlanan fotoğraf galerisi, video galerisi, infografik, hareketli grafik ve karikatürler.

Güzelliğiyle göz kamaştıran Moskova Metrosu

Abone olTelegram
1931’de inşası başlatılan Moskova Metrosu, günümüzde büyüklük bakımından New York, Paris veya Londra metroları ile karşılaştırılsa da iç mimari ve dekorasyon bakımından dünyanın en güzel metrosu olduğu herkes tarafından kabul ediliyor.

Sadece etkili bir toplu taşıma aracı değil, ayrıca Sovyet mimarisinin eşsiz bir örneği olan Moskova Metrosu'nun bazı istasyonlarının fotoğrafları, Sputnik’in galerisinde.

CC BY-SA 4.0 / Alex Florstein / Novokuznetskaya Station of Moscow Subway (cropped photo)Moskova Metrosu’nun toplam ray uzunluğu 300 kilometre. Bu mesafe Avusturya’nın başkenti Viyana ve Çek Cumhuriyeti’nin başkenti Prag arasındaki mesafeye eşit.
Fotoğrafta: Novokuznetskaya İstasyonu
Moskova metrosu - Sputnik Türkiye
1/12
Moskova Metrosu’nun toplam ray uzunluğu 300 kilometre. Bu mesafe Avusturya’nın başkenti Viyana ve Çek Cumhuriyeti’nin başkenti Prag arasındaki mesafeye eşit.
Fotoğrafta: Novokuznetskaya İstasyonu
CC BY-SA 4.0 / Alex 'Florstein' Fedorov / Novokuznetskaya Station of Moscow Subway. Vestibule Ceiling Mosaic "The Parade of Athletes"(cropped photo)Moskova Metrosunun Novokuznetskaya İstasyonu'ndaki 'Sporcu Geçidi' isimli tavan mozaiki.
Moskova metrosu - Sputnik Türkiye
2/12
Moskova Metrosunun Novokuznetskaya İstasyonu'ndaki 'Sporcu Geçidi' isimli tavan mozaiki.
© Sputnik / Ruslan Krivobok / Fotoğraf bankasına girSovyetler Birliği döneminde yetkililer İkinci Dünya Savaşı’nın devam ettiği Ekim 1941’de metroyu yıkmaya karar vermiş, yıkım için özel bir plan geliştirmek amacıyla bir kararname çıkarılmıştı, ancak karar daha sonra iptal edilmişti.
Fotoğrafta: Taganskaya İstasyonu
Moskova metrosu - Sputnik Türkiye
3/12
Sovyetler Birliği döneminde yetkililer İkinci Dünya Savaşı’nın devam ettiği Ekim 1941’de metroyu yıkmaya karar vermiş, yıkım için özel bir plan geliştirmek amacıyla bir kararname çıkarılmıştı, ancak karar daha sonra iptal edilmişti.
Fotoğrafta: Taganskaya İstasyonu
© Sputnik / V.Pavlov / Fotoğraf bankasına girMoskova Metrosu'ndaki Paveletskaya İstasyonu'nun görünümü.
Moskova metrosu - Sputnik Türkiye
4/12
Moskova Metrosu'ndaki Paveletskaya İstasyonu'nun görünümü.
CC0 / / Moskova Metrosu'nun Semenovskaya İstasyonu.
Moskova metrosu - Sputnik Türkiye
5/12
Moskova Metrosu'nun Semenovskaya İstasyonu.
© Sputnik / Vladimir Astapkovich / Fotoğraf bankasına girMoskova metrosunun Belorusskaya İstasyonu'nda yer alan 'Belaruslu Partizanlar' heykeli.
Moskova metrosu - Sputnik Türkiye
6/12
Moskova metrosunun Belorusskaya İstasyonu'nda yer alan 'Belaruslu Partizanlar' heykeli.
© Sputnik / Ruslan Krivobok / Fotoğraf bankasına girAlman Siemens-Bauunion şirketi 1920’li yıllarda metronun inşaatı için başvuruda bulunmuştu ancak başvurusu reddedilmişti.
Fotoğrafta: Kievskaya İstasyonu
Moskova metrosu - Sputnik Türkiye
7/12
Alman Siemens-Bauunion şirketi 1920’li yıllarda metronun inşaatı için başvuruda bulunmuştu ancak başvurusu reddedilmişti.
Fotoğrafta: Kievskaya İstasyonu
© Sputnik / Anton Denisov / Fotoğraf bankasına girMayakovskaya metro istasyonunun tasarımında sadece rodonit taşları kullanılmadı. Metal kemerlerde, dışı paslanmaz çelik levhalarla kaplanan Rus havacılık ve uzay mühendisi Konstantin Tsiolkovskiy'in zeplin projesinin detayları kullanıldı. 'Geleceğin zeplini' adı verilen 500 bin metreküplük dev hava aracı Tsiolkovskiy'in tasarımı esas alınarak 1930'lu yılların başlarında üretilmeye başlamıştı. Ama Avrupa'da İkinci Dünya Savaşı'nın başlamasıyla projeye son verildi. Zeplin parçalara ayrıldı. Bu parçalar Mayakovskiy metro istasyonunun yapımında kullanıldı.
Moskova metrosu - Sputnik Türkiye
8/12
Mayakovskaya metro istasyonunun tasarımında sadece rodonit taşları kullanılmadı. Metal kemerlerde, dışı paslanmaz çelik levhalarla kaplanan Rus havacılık ve uzay mühendisi Konstantin Tsiolkovskiy'in zeplin projesinin detayları kullanıldı. 'Geleceğin zeplini' adı verilen 500 bin metreküplük dev hava aracı Tsiolkovskiy'in tasarımı esas alınarak 1930'lu yılların başlarında üretilmeye başlamıştı. Ama Avrupa'da İkinci Dünya Savaşı'nın başlamasıyla projeye son verildi. Zeplin parçalara ayrıldı. Bu parçalar Mayakovskiy metro istasyonunun yapımında kullanıldı.
© Sputnik / Ruslan Krivobok / Fotoğraf bankasına girMayakovskaya İstasyonu'ndaki bir tavan mozaiki.
Moskova metrosu - Sputnik Türkiye
9/12
Mayakovskaya İstasyonu'ndaki bir tavan mozaiki.
© Sputnik / Evgeny Biyatov / Fotoğraf bankasına girMoskova Metrosunun Elektrozavodskaya İstasyonu'nu gezen turistler.
Moskova metrosu - Sputnik Türkiye
10/12
Moskova Metrosunun Elektrozavodskaya İstasyonu'nu gezen turistler.
© Sputnik / Vladimir Astapkovich / Fotoğraf bankasına girBaumanskaya İstasyonu'ndaki heykellerden biri.
Moskova metrosu - Sputnik Türkiye
11/12
Baumanskaya İstasyonu'ndaki heykellerden biri.
© Sputnik / Eugene Odinokov  / Fotoğraf bankasına girTuristler, Komsomolskaya İstasyonu tavanının fotoğrafını çekiyorlar. Sarı tavan üstüne büyük avizeler ve mozaiklerle bu istasyon bir saraya benzemektedir.
Moskova metrosu - Sputnik Türkiye
12/12
Turistler, Komsomolskaya İstasyonu tavanının fotoğrafını çekiyorlar. Sarı tavan üstüne büyük avizeler ve mozaiklerle bu istasyon bir saraya benzemektedir.
Haber akışı
0
Tartışmaya katılmak için
giriş yapın ya da kayıt olun
loader
Sohbetler
Заголовок открываемого материала