Sputnik, dünyanın en hızlı hareket etme kabiliyetine sahip denizaltılarını okurlarının beğenisine sundu.
© Official Website of the United States NavyLOS ANGELES DENİZALTISI
35 knot (64.82 km/saat) hıza ulaşabilen Los Angeles sınıfı çok amaçlı denizaltısı, ABD Deniz Kuvvetleri’nin hizmetine girdiği tarihten itibaren Sovyet Donanması için ciddi bir sorun haline geldi, zira Sovyetler Birliği’nde o zamana kadar üretilen denizaltıların en hızlısı olan, proje 667A kapsamındaki ‘Kalmar’ denizaltısı, ancak 28 knot hız yapabiliyordu.
35 knot (64.82 km/saat) hıza ulaşabilen Los Angeles sınıfı çok amaçlı denizaltısı, ABD Deniz Kuvvetleri’nin hizmetine girdiği tarihten itibaren Sovyet Donanması için ciddi bir sorun haline geldi, zira Sovyetler Birliği’nde o zamana kadar üretilen denizaltıların en hızlısı olan, proje 667A kapsamındaki ‘Kalmar’ denizaltısı, ancak 28 knot hız yapabiliyordu.
1/5
© Official Website of the United States Navy
LOS ANGELES DENİZALTISI
35 knot (64.82 km/saat) hıza ulaşabilen Los Angeles sınıfı çok amaçlı denizaltısı, ABD Deniz Kuvvetleri’nin hizmetine girdiği tarihten itibaren Sovyet Donanması için ciddi bir sorun haline geldi, zira Sovyetler Birliği’nde o zamana kadar üretilen denizaltıların en hızlısı olan, proje 667A kapsamındaki ‘Kalmar’ denizaltısı, ancak 28 knot hız yapabiliyordu.
35 knot (64.82 km/saat) hıza ulaşabilen Los Angeles sınıfı çok amaçlı denizaltısı, ABD Deniz Kuvvetleri’nin hizmetine girdiği tarihten itibaren Sovyet Donanması için ciddi bir sorun haline geldi, zira Sovyetler Birliği’nde o zamana kadar üretilen denizaltıların en hızlısı olan, proje 667A kapsamındaki ‘Kalmar’ denizaltısı, ancak 28 knot hız yapabiliyordu.
© public domainBARRAKUDA DENİZALTISI
1984 yılında Sovyetler Birliği Deniz Kuvvetleri'nin hizmetine giren proje 945 kapsamındaki Barrakuda nükleer denizaltısının başlıca görevleri, karşı tarafın stratejik denizaltılarını ve uçak gemilerini takip etmek ve olası bir çatışmanın başlaması durumunda onları yok etmekti. NATO’ya ait gemilerin her zaman Barrakuda’ların menzilinde olması için tasarımcılar, söz konusu denizaltıları, 35.15 knot (65.1 km/saat) hız yapabilecek şekilde geliştirdi.
1984 yılında Sovyetler Birliği Deniz Kuvvetleri'nin hizmetine giren proje 945 kapsamındaki Barrakuda nükleer denizaltısının başlıca görevleri, karşı tarafın stratejik denizaltılarını ve uçak gemilerini takip etmek ve olası bir çatışmanın başlaması durumunda onları yok etmekti. NATO’ya ait gemilerin her zaman Barrakuda’ların menzilinde olması için tasarımcılar, söz konusu denizaltıları, 35.15 knot (65.1 km/saat) hız yapabilecek şekilde geliştirdi.
2/5
© public domain
BARRAKUDA DENİZALTISI
1984 yılında Sovyetler Birliği Deniz Kuvvetleri'nin hizmetine giren proje 945 kapsamındaki Barrakuda nükleer denizaltısının başlıca görevleri, karşı tarafın stratejik denizaltılarını ve uçak gemilerini takip etmek ve olası bir çatışmanın başlaması durumunda onları yok etmekti. NATO’ya ait gemilerin her zaman Barrakuda’ların menzilinde olması için tasarımcılar, söz konusu denizaltıları, 35.15 knot (65.1 km/saat) hız yapabilecek şekilde geliştirdi.
1984 yılında Sovyetler Birliği Deniz Kuvvetleri'nin hizmetine giren proje 945 kapsamındaki Barrakuda nükleer denizaltısının başlıca görevleri, karşı tarafın stratejik denizaltılarını ve uçak gemilerini takip etmek ve olası bir çatışmanın başlaması durumunda onları yok etmekti. NATO’ya ait gemilerin her zaman Barrakuda’ların menzilinde olması için tasarımcılar, söz konusu denizaltıları, 35.15 knot (65.1 km/saat) hız yapabilecek şekilde geliştirdi.
© public domainSEAWOLF DENİZALTISI
Seawolf sınıfı nükleer saldırı denizaltısı, ABD Donanması’nın tarihinde üretilen en pahalı denizaltılardan biri oldu. Bu sınıfta toplam üretilen 3 denizaltının her biri, vergi mükellefleri için 3 milyar dolara mal oldu. ABD Savunma Bakanlığı (Pentagon), üretimi aşırı pahalıya mal olan bu denizaltı projesini rafa kaldırmak ve daha az gelişmiş Virginia sınıfı denizaltılarının yapımına yönelmek durumunda kaldı. Seawolf denizaltısının test aşamasında suyun altında geliştirdiği en yüksek hız, 38 knot (70.38 km/saat) oldu.
Seawolf sınıfı nükleer saldırı denizaltısı, ABD Donanması’nın tarihinde üretilen en pahalı denizaltılardan biri oldu. Bu sınıfta toplam üretilen 3 denizaltının her biri, vergi mükellefleri için 3 milyar dolara mal oldu. ABD Savunma Bakanlığı (Pentagon), üretimi aşırı pahalıya mal olan bu denizaltı projesini rafa kaldırmak ve daha az gelişmiş Virginia sınıfı denizaltılarının yapımına yönelmek durumunda kaldı. Seawolf denizaltısının test aşamasında suyun altında geliştirdiği en yüksek hız, 38 knot (70.38 km/saat) oldu.
3/5
© public domain
SEAWOLF DENİZALTISI
Seawolf sınıfı nükleer saldırı denizaltısı, ABD Donanması’nın tarihinde üretilen en pahalı denizaltılardan biri oldu. Bu sınıfta toplam üretilen 3 denizaltının her biri, vergi mükellefleri için 3 milyar dolara mal oldu. ABD Savunma Bakanlığı (Pentagon), üretimi aşırı pahalıya mal olan bu denizaltı projesini rafa kaldırmak ve daha az gelişmiş Virginia sınıfı denizaltılarının yapımına yönelmek durumunda kaldı. Seawolf denizaltısının test aşamasında suyun altında geliştirdiği en yüksek hız, 38 knot (70.38 km/saat) oldu.
Seawolf sınıfı nükleer saldırı denizaltısı, ABD Donanması’nın tarihinde üretilen en pahalı denizaltılardan biri oldu. Bu sınıfta toplam üretilen 3 denizaltının her biri, vergi mükellefleri için 3 milyar dolara mal oldu. ABD Savunma Bakanlığı (Pentagon), üretimi aşırı pahalıya mal olan bu denizaltı projesini rafa kaldırmak ve daha az gelişmiş Virginia sınıfı denizaltılarının yapımına yönelmek durumunda kaldı. Seawolf denizaltısının test aşamasında suyun altında geliştirdiği en yüksek hız, 38 knot (70.38 km/saat) oldu.
© public domainLİRA DENİZALTISI
Sovyet denizaltı projelerinin arasında en ilgi çekici olanlardan biri, Proje 705 ‘Lira’ kapsamında üretilen ve denizcilerin ‘otomat’ dedikleri torpidolu denizaltıları oldu. Bu denizaltılarda geniş bir biçimde kullanılan otomatik kumanda sistemlerinin sayesinde mürettebat sayısının 31 kişiye düşmesi sağlandı.
Lira’ların düşük ağırlığı ve üzerlerindeki güçlü nükleer motor sayesinde bu denizaltılar, 41 knot’a (75,93 km/saat) kadar hız geliştirebiliyordu. Lira projesinin başlatıldığı 60’lı yıllarda ABD Donanması, maksimum 26 knot hız geliştirebilen torpidolu denizaltılara sahipti.
Sovyet denizaltı projelerinin arasında en ilgi çekici olanlardan biri, Proje 705 ‘Lira’ kapsamında üretilen ve denizcilerin ‘otomat’ dedikleri torpidolu denizaltıları oldu. Bu denizaltılarda geniş bir biçimde kullanılan otomatik kumanda sistemlerinin sayesinde mürettebat sayısının 31 kişiye düşmesi sağlandı.
Lira’ların düşük ağırlığı ve üzerlerindeki güçlü nükleer motor sayesinde bu denizaltılar, 41 knot’a (75,93 km/saat) kadar hız geliştirebiliyordu. Lira projesinin başlatıldığı 60’lı yıllarda ABD Donanması, maksimum 26 knot hız geliştirebilen torpidolu denizaltılara sahipti.
4/5
© public domain
LİRA DENİZALTISI
Sovyet denizaltı projelerinin arasında en ilgi çekici olanlardan biri, Proje 705 ‘Lira’ kapsamında üretilen ve denizcilerin ‘otomat’ dedikleri torpidolu denizaltıları oldu. Bu denizaltılarda geniş bir biçimde kullanılan otomatik kumanda sistemlerinin sayesinde mürettebat sayısının 31 kişiye düşmesi sağlandı.
Lira’ların düşük ağırlığı ve üzerlerindeki güçlü nükleer motor sayesinde bu denizaltılar, 41 knot’a (75,93 km/saat) kadar hız geliştirebiliyordu. Lira projesinin başlatıldığı 60’lı yıllarda ABD Donanması, maksimum 26 knot hız geliştirebilen torpidolu denizaltılara sahipti.
Sovyet denizaltı projelerinin arasında en ilgi çekici olanlardan biri, Proje 705 ‘Lira’ kapsamında üretilen ve denizcilerin ‘otomat’ dedikleri torpidolu denizaltıları oldu. Bu denizaltılarda geniş bir biçimde kullanılan otomatik kumanda sistemlerinin sayesinde mürettebat sayısının 31 kişiye düşmesi sağlandı.
Lira’ların düşük ağırlığı ve üzerlerindeki güçlü nükleer motor sayesinde bu denizaltılar, 41 knot’a (75,93 km/saat) kadar hız geliştirebiliyordu. Lira projesinin başlatıldığı 60’lı yıllarda ABD Donanması, maksimum 26 knot hız geliştirebilen torpidolu denizaltılara sahipti.
© public domainANÇAR DENİZALTISI : Gemisavar kruz füzeleriyle donatılan K-162 ‘Ançar’ sınıfı denizaltılar, dünyanın mutlak hız rekorunu kırdı. 18 Aralık 1970 tarihinde gerçekleştirilen deneme sırasında mürettebat, denizaltıyı 44,7 knot (82.78 km/saat) hıza ulaştırmayı başardı. Şimdiye kadar bu hız rekoruna başka hiçbir denizaltı ulaşmadı. Fakat Ançar denizaltıları, aşırı sesli çalışması nedeniyle karşı taraf için kolayca hedef haline gelebileceği için ve yüksek maliyetinden dolayı 1984’te kullanımdan kaldırıldı.
5/5
© public domain
ANÇAR DENİZALTISI : Gemisavar kruz füzeleriyle donatılan K-162 ‘Ançar’ sınıfı denizaltılar, dünyanın mutlak hız rekorunu kırdı. 18 Aralık 1970 tarihinde gerçekleştirilen deneme sırasında mürettebat, denizaltıyı 44,7 knot (82.78 km/saat) hıza ulaştırmayı başardı. Şimdiye kadar bu hız rekoruna başka hiçbir denizaltı ulaşmadı. Fakat Ançar denizaltıları, aşırı sesli çalışması nedeniyle karşı taraf için kolayca hedef haline gelebileceği için ve yüksek maliyetinden dolayı 1984’te kullanımdan kaldırıldı.