Çin gazetesinin bu haberini Sputnik için değerlendiren Rus askeri uzman Vasiliy Kaşin, iddiaların gerçeğe uymadığını belirterek bu konuyla ilgili şu yorumda bulundu:
"Çin'in bu alanda Rus bağımlılığından kurtulduğunu söylemek için henüz erken çünkü Rus motorların Çin'e teslimatını öngören son anlaşmalar bu sonbaharda yapıldı. Çin, Y-20 nakliye uçakları için 658 milyon dolarlık D-30KP2 motorlarını ve savaş uçakları için aynı meblağa AL-31F motorlarını sipariş etti. Hangi savaş uçakları olduğu bilinmiyor. Bunun ilk J-20 ya da J-16 olduğu tahmin ediliyor. Her halükarda Çin büyük miktarlarda Rus yapımı uçak motorlarını almaya devam ediyor. Çin sanayisi ülkenin hava kuvvetlerini motorlarla temin etme konusunda büyük başarılar elde etti ama tamamen kendine yeter olduğunu söylemek doğru değil. Bu özellikle de yeni tip uçaklar için geçerli".
Beşinci nesil uçak yapımının çok uzun zaman aldığını ve büyük zorluklarla karşılaştığını belirten Rus uzman, şunu söyledi: "Anladığım kadarıyla ilk J-20'ler Çin hava kuvvetlerinin eğitim birliklerine verilecek. Bu avcı uçaklarının ne zaman savaşa hazır duruma geleceği yönünde tahminde bulunmak oldukça zor. Hatta geldikten sonra bile oldukça yüksek maliyet yüzünden daha basit olan 4. nesil savaş uçaklarına paralel üretmek zorunda kalacaklar."
J-11 ailesinden savaş uçağı filosunu iyileştirmenin Çinliler için oldukça önemli bir görev olarak kalacağını kaydeden Kaşin, "Bu yüzden Su-35'in yapısını incelemeye bu kadar ilgi gösteriyorlar ve Rus yapımı motorları almaya devam edecekler" diye konuştu.